Thursday, November 27, 2008

Konvensyen Dorang Yang Punyer!

Konvensyen KMK

Akhirnya segala penantian dan penat lelah abis jugak. hampir2 jugak kitorang bertelagah sesama sendiri. aku pun rasa naik fed-up buat benda ni. agaknyer lama sgt ngan dorang ni. pastu asik aku je yg kena. rasa cam bengang pun ada. ikut ati nak je aku tinggalkan dorang dan hilangkan diri terus. biar padan muker dorang ni.
biler pikir2, aku yg bersungguh2 nak libatkan diri utk KMK ni. aku suker buat benda2 camni. nak uji ketahanan dan kebolehan aku biler melibatkan kumpulan dan persembahan pada public.

masa raptai hari rabu aritu, ramai yang cam teruja biler MC sebut nama kumpulan kitorang. masa testing montaj kitorang pun, dorang cam kagum gak. rasanyer cam boleh menang je hehehe. semua persiapan dah ready. petang tu buat final check utk konvensyen arini.

kitorang kumpulan pertama yg akan present produk kitorang. memang rasa gabra pun ada. tapi aku cuba yakinkan diri dan bersedia utk sebarang kemungkinan. biler dah start lambat, aku lagi la gabra. ni la kalo kena tunggu VIP.

awal persembahan berjalan lancar. aku ngan rakan presenter baca ikut skrip, walaupun kengkadang tu ada gak terkehel bacaan. rasa cam nak abiskan cepat je. tetiba berlaku masalah teknikal pada sound system. memang bengang tul. rasa cam sabotaj je. mic terus off pastu bunyi bising kat dalam auditorium tu. tapi utk tjk kitorang ni pro, kitorang teruskan jugak presentation kitorang. biler dh pertengahan barulah ok. itupun xdpt markah tambahan ke???

lepas abis presentation, rasa cam dah lepas beban sepanjang persiapan kitorang. lega!

kumpulan yang lain pun bukan calang2 gak. rasa tercabar gak ni. argh lantak ah. janji kitorang dah buat sehabis baik.

the presenter

majlis penutup petang tu pun lambat gak. tunggu punyer tunggu. masa pengumuman pemenang, 3 tempat teratas, bukan milik kitorang. rasa hampa je. dpt saguhati jer. naper eh? apa yg kurang ni? tapi pemenang tadi memang boleh dipersoalkan. tapi nak buat camner, keputusan muktamad! xleh bagi bantahan. ala, yg handle pun jabatan dier, mestilah dier yg menang.

lagipun kitorang dimasukkan di dalam katedori pengurusan dan bukan teknikal. panel tu pun orang pengurusan, so apa yg dorang tau!


terima kasih pada fasilitator dan rakan2 KL MAYA. dan juga jabatan yg bagi support terutamanya Pengarah kitorang yg yakin kitorang bleh menang.

No comments: