Monday, February 16, 2009

Minggu Yang Memenatkan

Kini ku mengerti hanya engkau pelita hati. Apa yang kau korbankan hanyalah untuk ku

minggu ni penuh sungguh schedules aku. sampai ponteng kelas! argh x kisah ah. lagipun baru awal semester, so leh ponteng2 skit ehhehe. mula dari ari Jumaat sampai semalam, kalo dikira meter kereta aku ngan meter kat badan aku ni, rasanyer dah terlebih milage. tapi aku puas sebab apa yang aku plan selama ni termakbul juga.

malam tadi malam pertama aku tido kat umah baru. walaupun hanya beralaskan toto je, tapi aku kerap terjaga malam. cam x caya, rumah ni la hasilnya setelah penat lelah aku selama ni. Thanks to Syam yang tolong merealisasikan impian aku ni.

Jumaat, 13th
Sessi NoS kali ni happening coz gath bersama Kelab Viva kat Shah Alam. memang aku kena pegi. kena la tjk muker kat member ngan kelab tu. konon nak sampai awal, tapi jem lak kat federal highway tu. hampeh tul. jem sebab accident bodo je. sampai kat sana, dorang semua tgh briefing. ramai betul gath ni. pas amik gambo semua gerak ke tempat makan. bayangkan kitorang konvoi. aku rasa lebih 50 biji keta kot.


pas lepak, semua pakat nak balik. yang aku ni tak reti nak balik awal. walaupun dh ngantuk sgt, tapi geng lain takmo balik lagi. lagipun dorang x dpt makan tadi. so ajk K.Cik, Ieca & Syam pi layan KFC kat tempat baru.

Sabtu, 14th
Hari meraikan kekasih. Aku? ada kekasih ke? Mak ngan kengkawan pun kira kekasih la kan... pagi tu bgn lewat skit, ni mesti terlebih makan wedges. sepatutnya kena anto Syam balik dan aku g kelas petang. tapi, hati aku berat x bagi pegi hehehheh. so aku plan g shopping barang skit.
anta Mak kat umah Abang Long dulu, dan amik duit blanjer skit. pastu ajak Syam pi cari barang rumah. aku beli TV bracket dan Syam pi booking set bilik tidur utk bilik dier nanti.

petang tu lunch ngan havoc boys sebelum bersiap g outing ngan si Ayu Jelita. malam nanti plan nak g makan kat D'Jamel dan layan movie. lepak kejap sebelum ke umah baru sebab nak pi check kontraktor siapkan wiring dan grilled. alhamdulillah, semuanya dh siap. x sabo nak pindah masuk.

malam tu kitorang g makan kat D'jamel je. aku paksa dorang layan karok gak. malam tu Syam, Dee & Min kena jd mangsa. sib baik sora orang muda hehehe.



tak tau nak kemana, kitorang decide g ronda kat Putrajaya. pi layan amik gambo kat sekitar Dataran Putrajaya, Kompleks Kerajaan dan jambatan kat sana. sebelum balik, pi minum kat P9 dulu.

Ahad, 15th
pagi ni pun sepatutnya g kelas. tapi malas plak. lagi2 biler tau 'dia' yang ngajar. ajk Syam pi shopping lagi. petang ni nak pi basuh umah. nak siapkan awl, plan nak pindah masuk hujung bulan ni. kitorang berdua pi basuh dulu sebelum famili aku datang tolong nanti. bersemangat kitorang membasuh. ye la. dh rumah sendiri kan. puas hati aku!

kengkawan lain tu mesti menunggu nk dtg bertandang kan. insya allah, aku akan ajk korang ke majlis pembukaan rasmi rumah aku ni ehehehhe.


3 comments:

nizam_5282 said...

Mana ada hari meraikan kekasih bro (14 Feb)... Hari2 lain pun boleh meraikan... Huhu...

ns said...

syoknya dh boleh masuk rumah baru. Mesti mcm2 nak hias ek.

Ni yg tak sabar nk tunggu umah siap 2010 ni.huhu..lambat lagi lerr..

Asmade Salam said...

Salam.. tahniah krn berjaya memiliki rumah sendiri.. best kan???