Tuesday, September 23, 2008

The Big Give



Ianya antara rancangan realiti tv yang best. sebelum ni kiter sering ditunjukkan rancangan realiti yang berkonsep hiburan semata-mata. kalo menang menyanyi, bleh jadi artis @ selebriti. abis tu, orang yang undi korang tu dapat apa???
rancangan ni berkonsepkan bagaimana kita menolong insan-insan yang memerlukan. kat malaysia ni macam citer 'Bersamamu' dan Gegar U. tapi yang bezanya, The Big Give memerlukan peserta mencari sendiri insan yang perlu mereka bantu dengan nilai wang yang diberi.awal siaran memang tak follow pun, tapi sejak 2 minggu sebelum finale, aku beria2 tunggu semata2 nak tgk saper pemenangnya.


Finale
Dalam episod akhir 'Sehelai Sepinggang'; Cameroon, Brandi & Stephen tidak diberi sesen pun tapi mereka diminta buat kebajikan di Chicago. walau dari proses awal mereka bertelagah hingga mahu membuktikan bahawa mereka yang lebih layak, namun di akhirnya, dorang bertiga berjaya melaksanakan misi membantu pelajar di sekolah Chicago Hope dan juga di salah sebuah Hospital di sana.
masa berdepan dengan hakim, mereka tak tahu yang mereka beserta 7 peserta yg tersingkir awal akan menerima USD30k setiap orang. dan johan pada malam tu akan memenangi USD1mil. di mana USD500k utk diri sendiri dan baki akan diberi pada insan yang kurang bernasib baik.

the Winner
malam tu Stephen (baju hitam) telah diangkat sbg pemenang. walaupun aku tak berapa suker sgt kat mamat ni tapi mungkin juri lebih menilai dier sepanjang dier 'berkhidmat' pada orang lain.

"fikirkan apa yang anda ingin sumbangkan (Oprah)

No comments: