Wednesday, September 10, 2008

Double Certs!

Arini dapat 2 sijil yang berbeza. Sijil? ala yang ada tulis2 tu ler. ada bunger, ada logo. siap ada nama lagi. kedua2nya membawa makna yang berbeza pada diri aku ni. itu maknanyer segala usaha dan penat lelah aku berbaloi dengan penerimaan sijil ni.



sijil pertama ni aku amik tengahari tadi. berkaitan pendaftaran kelab kereta aku. usaha sejak tahun lepas membuahkan hasil. banyak gak keringat ditumpukan utk pendaftaran ni. berulang kali turun naik ke bangunan pejabat ROS, semata2 nak pastikan kelab kitorang SAH di Malaysia ni. lepas ni macam2 xtvt bleh buat, boleh mintak sponsor lagi. sejak semalam aku rasa terkilan bila dapat tahu yang member lain dah tahu lebih awal ttg kelulusan kelab ni. Kenapa aku dilupakan? kan aku yang bersusah payah buat kerja2 tu. tapi dorang tak hargai pun. tapi, kata kawan aku, kita buat kerja kena la ikhlas. biar orang lain yg dapat kredit. xpe la, asalkan niat utk dapatkan kelulusan kelab ni berbaloi gak. terharu pun ada.


petang tadi dapat sijil kedua lak, ttg pengorbanan aku di pejabat. Sijil Khidmat Cemerlang. setelah abis majlis pada bulan lepas. arini, aku terima sijil ni. berkilau2 lagi. siap tjk kat budak opis lain. nak kasi kongsi la. tapi yang tak bestnyer biler tgk sijil utk staf bawahan yang macam sijil sekolah, double standard tul. kenapa la nak membeza2kan sijil ni.

1 comment:

ida said...

congrate to u and kenarianz! :D