Monday, October 27, 2008

Edisi Mengenyangkan Perut 5

Rumah K.Ijan (Ladang West, SD Plantation)
Cuti Deepavali. Plan nak g open House Chot. tapi famili lak ajk g Pulau Carey. tetiba je dornag plan. bukan nk bagitau awal2. so kena la ikutkan. kalo tak, derhaka tau heheheh. memang excited nak g sana. biler dorang bagitau yang cousin aku (pengurus ladang) kat Perak dah berpindah ke Pulau Carey, tu yg tak sabar nak tgk rumah dier tu. masa kat Perak tu pun , rumah dier dah besar. ni plak biler berpindah ke sini.
aku salute cousin aku ni. rezeki dier bertambah2. mungkin sebab dier dikurniakan anak angkat 'istimewa'. mungkin Tuhan nak beri balasan pada dier.
tapi yang leceh, jalan nak masuk ke rumah dier. ye la, ladang kelapa sawit. jalan plak tanah merah. dah cam 4x4 lak keta aku ni.
balik dah dekat kul 4, so xleh datang rumah Chot tu. balik, bantai tido. ngantuk sgt. masa drive balik tu pun dah pejam2 mata ni.

Medan Ikan Bakar (Kg. Baru)
bawak Mak ngan Wan g diner. biler mak kata nak masak apa2 tak malam ni. aku terus katakan dier yang nak bwk g makan kat luar. puas la cari tpt makan yang best. plan nak g Al-Azmi, tapi dorang ada function lak. at last, kitorang makan kat Kg. Baru je

No comments: