Thursday, October 2, 2008

Edisi Syawal - hari kedua

Siangnya
semalam dorang dah set nak balik kampung Banting. kire arini seharian di Banting la nampaknya. kang kalo tak pegi, terperap kat rumah je la. lepas sarapan kitorang gerak ke Tanjung Sepat dulu, ziarah Wak Bakar (abang Mak). tahun ni tukar program. selalunya kitorang pegi ke rumah Ayah dulu. Pakcik aku ni dah lama sakit. ntah ah, dorang kata ada orang niat 'jahat' kat pakcik aku ni. kalo betul la, mintak bertaubat orang yg buat tu. kesian pada famili terutama makcik aku tu. sanggup jaga suaminye.

on the way ke sana, aku perasan tayar keta aku ada paku. Aisehmen, dier dah mintak dah ni. masa di bengkel, aku rasa lebih baik aku tukar tayar terus. pergh, melayang duit raya. Pandai sungguh keta aku ni mintak 'tayar raya'.


tayar raya!

lepas ke Tanjung Sepat, kitorang gerak ke Banting. Ziarah Wak Long (kakak Mak) dan Ucu Buang (adik Mak). setiap persinggahan kitorang jamah kuih raya dorang. pergh perut ni rasa dah kembung ni. Pastu destinasi terakhir ke rumah Ayah (abang arwah Bapa). Tahun ni masa ziarah dipendekkan lebih awal plak. tu rasa cam tak puas tu.


rumah Ucu Buang


Malamnya
Kak Lang ajak datang rumah dier di Subang Jaya. sebenarnya kitorang yang nak datang, tu pasal pendekkan masa di kampung. kali kedua aku bertandang ke rumah ni. best juga. rumah flat 4 tingkat. Suaminya beli 2 unit rumah dan disatukan. tu yang nampak besar tu.
Malam ni menu nasi dan nasi dagang.

No comments: